hvid logo
Foredrag
FOREDRAG / PEPTALKS / WORKSHOP
Rock'n'Roll Leadership - Virksomheds ledelse, med kreativitet og innovation.

Flemming Dybbøl, der blandt meget andet er tidligere Kommerciel Direktør og bestyrelsesmedlem i SMUKFEST, kan med Rock’n’roll som metafor for virksomhedsstrategi, ledelse og samarbejde give et bud på, hvordan man holder sig selv og en organisation kreativ, samt hvordan man leder en blandet medarbejdergruppe og samtidig holder den motiveret og kreativ. Flemming fortæller blandt andet, hvorfor det ikke altid er de bedste der vinder, hvorfor han elsker deadlines, fejl og fiaskoer, dumme udtalelser, barnlighed og leg. Han beskriver også hvad demokratisk diktatur er, hvorfor det kan være klogt at drikke alkohol, hvorfor man ikke bare må, men skal gå til grænsen en gang i mellem og ikke mindst, hvad det alt sammen har med hinanden at gøre. Det hele krydres med sjove data og anekdoter fra mere end 30 i kultur- og festivalsbranchen.

Rock'n'Roll som metafor for ledelse
  • Virksomhedsledelse med fokus på kreativitet og engagement 
  • Virksomheden set som Backstage, On-stage og Front of stage
  • Ledelse med demokratisk diktatur 
Kreativitet / innovation
  • Innovativt miljø og kultur i virksomheden.
  • Hvordan der skabes og fastholdes en kreativ kultur.
  • Ideerne, hvor kommer de fra og hvordan får man nye ideer hele tiden.
  • Fejl-kulturen, som en nødvendighed for nytænkning.
  • Glem værktøjerne, hvis du alligevel ikke vil lave noget om.
  • ”Held” det skal planlægges.
  • Grænser de skal findes og de er ikke farlige.
Smukfest
  • Historik og sjove data om Smukfest og fra branchen.
  • Eksempler på festivalens mange ideer og projekter.
Organisation
  • Korte kommandoveje og en meget hurtig og omstillingsparat organisation.
  • Uddelegering og ”ægte” ansvarsfordeling.
  • Forklar eller forsvind princippet.
  • Motivation og engagement til dagligt, også under pres.
Deadline
  • Kunsten at arbejde med ufravigelige deadlines, og hvad det betyder for samarbejdet.
  • Tid til diskussion og tid til at holde kæft.
Markedsføring / Branding
  • Brugen af humor og smilet i alt, især det alvorlige.
  • Event og festival som stærk branding og historiefortælling.
  • Fortjen din omtale, i stedet for at blive hængt ud.
  • Det er ikke de bedste der vinder, men dem kunderne kan lide.
Udtalelser